T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / ÇİĞLİ - ÇİĞLİ ŞEHİT ASTSUBAY ÖZGÜR ERDOĞAN İMAM HATİP ORTAOKULU

Dilimizin Zenginlikleri Projesi Mart Ayı Etkinliklerimiz

Mesnevi’den Hikâyeler:

            Mesnevi edebiyatımızdaki baş yapıt niteliği taşıyan eserlerden biridir. Bu bağlamda proje kapsamında Mart ayı faaliyetleri doğrultusunda öncelikle Dilimizin Zenginlikleri panosu Mesnevi hikâyeleri ve Mevlana konularıyla güncellendi. Mesnevi’den hikâyeler ders esnasında öğrencilerle paylaşıldı ve öğrencilere Mevlana ile ilgili bilgiler verildi.

“Anlamını Bul” Etkinliği

            Tüm sınıflarda “Anlamını” Bul etkinliği gerçekleştirildi. Oyunda kullanılan kelimeler proje kapsamında öğrenilenler arasından seçilerek öğrencilerin birçok kazanımla oynaması sağlandı.

“Kelime Türetme” Etkinliği

            Tüm sınıf düzeylerinde “Kelime Türetme” etkinliği yapıldı. Bu etkinlikte öğrencilerin kelimelerin söylenişlerini de tekrar ederek son harflere uygun yeni kelime türetmeleri sağlandı. Etkinlik sırasında özellikle yeni öğrenilen kelimelere yer verilmesi istendi. Etkinlik esnasında yanlış telaffuz edilen kelimeler düzeltildi.

“Kare Bulmaca” Etkinliği

            Mesnevi hikâyelerinde geçen, öğrencilerin anlamını yeni öğrendikleri kelimelerle kare bulmaca tasarlandı. Tasarlanan bulmacalar sınıf seviyelerine göre düzenlenip çoğaltıldı. Öğrencilerin bu kare bulmacaları çözmeleri sağlandı.

Öykü Kartları Hazırlama

            Öğrencilerle birlikte Mesnevi hikâyelerinden hareketle öykü kartları tasarlandı. Tasarlanan bu kartlar karıştırıldı. Ardından aralarından seçilen kartlarla yeni öyküler oluşturuldu. Öğrencilerin oluşturdukları öyküleri sınıf arkadaşlarıyla paylaşmaları sağlandı.

Genel Değerlendirme

            Mevlana ve eseri Mesnevi kültürümüzün önemli bir parçasıdır. Öğrencilerin Mevlana’yı tanımaları, Mesnevi ile erken yaşlarda tanışmaları kültürel aidiyet duygusunun gelişmesi açısından oldukça önemlidir.

            Mart ayı etkinlikleri kapsamında kültürümüzün önemli değeri olan Mevlana’nın ve Mesnevi eserinin öğrenciler tarafından daha yakından tanınıp öğrenildiği görüldü. Sınıf içi etkinlikler yoluyla da kelime hazinelerinin gelişimine katkı sağlanarak öğrenilen yeni kelimelerin pekiştirildiği ve farklı kelimeler kullanma yönünde farkındalığın artırıldığı görüldü.


13-04-202413-04-202413-04-202413-04-202413-04-202413-04-202413-04-202413-04-2024

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 13.04.2024 - Güncelleme: 13.04.2024 17:40 - Görüntülenme: 28
  Beğen | 0  kişi beğendi