Dede Korkut Okumaları
Ocak ayı içerisinde, proje kapsamında öğrencilerle birlikte Dede Korkut Hikâyeleri kitabı sınıf ortamında incelendi. Öğrencilerin eser hakkındaki ilk izlenimleri ve düşünceleri paylaşılarak eleştiri ortamı oluşturuldu.
"Anlamını Bul" Etkinliği
Türk dünyasının önemli karakteri Dede Korkut hakkında öğrencilere bilgi verildi ve hikâyeleri öğrencilerle paylaşıldı. Hikâyelerin başlıkları ve içerikleri sınıf ortamında öğrencilerle birlikte değerlendirildi. Seçilen hikâyelerden hareketle anlamı bilinmeyen sözcükler derlendi. Derlenen sözcükler önceden hazırlanan şablon üzerine yazıldı ve "Anlamını Bul" kartları hazırlandı. Etkinlik, hazırlanan kartlarla farklı sınıf düzeylerinde gerçekleştirildi. Bu etkinlikle birlikte öğrencilerin hem kelime dağarcığı geliştirildi hem de edebî metin değerlendirme becerileri artırıldı.
"Hatırlamaca" Etkinliği
Seçilen Dede Korkut hikâyelerinden hareketle anlamı bilinmeyen sözcükler derlendi. Etkinlik çerçevesinde belirlenen kelimelerle başka kelimeleri çağrıştırmayı hedefleyerek belli şablon üzerinde "Hatırlamaca" etkinliği için bulmaca hazırlandı. Bulmacalar farklı sınıf düzeylerinde çözülerek etkinlik tamamlandı.
Dede Korkut Hikâyelerinden Hareketle Yeni Bir Hikâye Yazma Yarışması
Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında okul genelinde “Dede Korkut Hikâyelerinden Hareketle Yeni Bir Hikâye Yazma Yarışması” düzenlemek amacıyla komisyon tarafından şartname hazırlandı. Öğrencilere yarışmanın duyurusu yapıldı. Dede Korkut hikâyeleri öğrencilere detaylı şekilde okutulduktan sonra bu hikâyelere ait kahramanlar belirlendi. Belirlenen bu kahramanların fiziksel ve ruhsal özellikleri korunarak yeni bir öykü kurgusu yapmaları öğrencilerden istendi. Gönüllülük esasına dayalı olarak öğrencilerin yarışmaya katılımı sağlandı. Yarışma sonunda jüri tarafından yapılan değerlendirme ile birinci seçildi.
Genel Değerlendirme
Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Ocak ayında yapılan çalışmalarda öğrencilerin dilin zenginliklerini tanımaları ve kültür taşıyıcısı olan değerlerimizi benimsemeleri amaçlandı. Yapılan çalışmalarda öğrencilerin ilgisini çekecek ve onlara öğrenme fırsatı sunacak etkinliklere yer verildi.
Öğrencilerimiz bu ay yapılan çalışmalarla Dede Korkut gibi Türk edebiyatına ait önemli kahramanlardan biri ile tanıştılar. Dede Korkut hikâyeleri okudular. Bu hikâyelerde geçen, anlamını bilmedikleri kelimeleri araştırarak bu kelimelerin anlamlarını öğrendiler. Bu çalışma sayesinde öğrencilerin kelime dağarcığının artırılması çalışmaları olumlu sonuç verdi ve öğrencilerin yeni öğrendiği sözcükleri günlük hayatta kullandıkları görüldü.
Dede Korkut Hikâyelerinden Hareketle Yeni Bir Hikâye Yazma Yarışması ile öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerinin ve kendini yazılı olarak ifade etme becerisinin geliştirilmesi amaçlandı. Yapılan hikâye yazma çalışmalarıyla yazma becerilerinin geliştiği fark edildi. Bu etkinlik, ders içinde yapılan yazma çalışmalarına da olumlu katkı sağladı.